Home Staging, bo siła tkwi w detalach

Sprzedaż nieruchomości staje się coraz większym wyzwaniem. Konkurencja jest coraz większa, a na decyzje klienta wpływ mają detale. Warto zatem potraktować nieruchomość jak produkt i zwiększyć jego atrakcyjność.

Wielu sprzedających mieszkania zadaje sobie pytanie, dlaczego nikt nie jest zainteresowany moją ofertą? Przecież nie oczekuję wygórowanej ceny, mam ciekawe mieszkanie w fajnej okolicy, zamieściłem zdjęcia na portalu i nic. Kowalski z piętra niżej ma identyczne rozkładowo mieszkanie i już po miesiącu sprzedał swoją nieruchomość. Być może właśnie ten przykładowy Kowalski zastosował się do reguł panujących obecnie na rynku nieruchomości i skorzystał z opcji Home Stagingu.

Home Staging, czyli jak zrobić coś z niczego

Naturalne jest, że sprzedając mieszkanie, chcemy uniknąć niepotrzebnych inwestycji. Najlepiej, aby po tygodniu czy dwóch pojawił się oczarowany kupujący i  miejsca zdecydował się na zakup tego pięknego mieszkania po okazyjnej, niewygórowanej cenie. Obecnie, gdy ofert nieruchomości jest na pęczki sprzedający muszą imać się różnych sposobów, aby zachęcić swoją ofertą potencjalnego kupującego. Tu właśnie wchodzi idea Home Stagingu, która przypłynęła do nas zza oceanu.

W Stanach Zjednoczonych Home Staging został zapoczątkowany na początku lat 70-tych. Obecnie jest na tyle popularny, że wielu amerykanów korzysta z usług zawodowych home stagerów oraz dekoratorów wnętrz jeszcze przed zamieszczeniem oferty w biurze nieruchomości czy portalu internetowym. Zdają sobie sprawę z tego, że już pierwszy zainteresowany może być tym ostatnim.

Home Staging, najprościej pisząc jest to profesjonalne przygotowanie mieszkania do sprzedaży. Założeniem jest zmiana wizualna wnętrza lokalu pod takim względem, aby wypadło jak najkorzystniej w oczach  potencjalnego kupca, w efekcie czego możliwość jego szybkiej sprzedaży po najkorzystniejszej cenie przy jak najmniejszym wkładzie pieniężnym. Zachodzi więc pytanie, czy można samemu przygotować swoje mieszkanie?

Wybór home stagera powoli  staje się  wymogiem. Co ważne, jest to osoba, która nie posiada emocjonalnego stosunku do nieruchomości, więc potrafi obiektywnie ocenić lokal przyjmując perspektywę potencjalnego klienta. Home stager zadba o każdy szczegół: zapach, kolor ścian, meble a nawet nastrój, który towarzyszy nam podczas sprzedaży-zaznacza Katarzyna Nowińska Kalinkiewicz z Creative Home Staging

Kilka praktycznych kroków

Przygotowanie mieszkania do sprzedaży nie jest wcale taką łatwą sprawą. Aby uzyskać zadowalający efekt końcowy, który sprawi, że nasze mieszkanie stanie się bardziej atrakcyjne, nie wystarczy posprzątać, umyć okna czy dostawić kilka dodatkowych lamp z mocniejszymi żarówkami. Ważne jest kierowanie się kilkoma jasno wyznaczonymi celami, po spełnieniu których nasza nieruchomość będzie wyglądać o niebo lepiej.

Nadanie neutralnego charakteru lokalu Podobno o gustach się nie dyskutuje. W tym przypadku jednak trzeba. Zmiany, które wprowadziliśmy w swoich czterech kątach nie koniecznie mogą przypaść do gustu zainteresowanym naszym lokalem. Przed wizytą pierwszych zainteresowanych należy zdjąć i schować wszelkie dowody naszej obecności, typu zdjęcia, obrazy, statuetki czy wazy, do których mamy sentyment. W przypadku sprzedaży i tak będziemy zmuszeni je wszystkie zabrać ze sobą.

Wprowadzenie korekt kolorystycznych pomieszczeń Bardzo często zbyt mocno dobrana paleta kolorów odstrasza i przytłacza odwiedzających. W tym wypadku należy przemalować swoje mieszkanie, najlepiej na kolor biały. Dodatkowo warto zainwestować w zmianę firan lub, które dobrze połączą się z nowym kolorem ścian.

Umiejętne przemeblowanie oparte na zasadach wyważonej kompozycji przestrzennej czyli typowe ,,odgracenie”. Przez lata mieszkania zdążyliśmy nagromadzić wiele dodatkowych mebli czy sprzętów, które niekoniecznie przypadną do gustu odwiedzającym, a dodatkowo zmniejszą optycznie powierzchnię lokalu.

 

Korekta lub zaaranżowanie nowego oświetleniaJasność mieszkania jest czynnikiem, na który zwraca uwagę wielu kupujących. Należy więc usunąć lub wymienić jak najwięcej elementów pochłaniających światło dzienne. Co zrobić, gdy ekspozycja lokalu nie daje nam wiele dziennego światła? Cóż należy wtedy sztucznie doświetlić mieszkanie. Ważne jest, aby sprawiało wrażenie jasnego, ale tez przytulnego.

 

Stworzenie odpowiedniego klimatu i nastroju, wpływającego pozytywnie na potencjalnego klientaAby zachęcić do kupna mieszkania, trzeba najpierw wprowadzić odwiedzającego w odpowiedni nastrój. Wystarczy do tego dobrać odpowiednią kompozycję zapachową, która kojarzyć się będzie właśnie z tym mieszkaniem. Dodatkowo nie zaszkodzi cicho puszczona relaksacyjna muzyczka w tle. Można także przygotować się na mały poczęstunek, z reguły wystarczy ograniczyć się do ciastek, czy cukierków. Wymagający mogą oczywiście zainwestować w coś bardziej ekskluzywnego.

 

Dynamizacja lokalu– Trzeba zapamiętać, że mieszkanie musi sprawiać wrażenie czystego i przestronnego, ale nigdy ponurego i nudnego. Należy więc zainwestować w odpowiednie gadżety dekoracyjne, które podrasują wnętrze w oczach kupujących. Najpopularniejszą formą jest bukiet świeżych kwiatów spoczywający w wazonie.

Oto kilka podstawowych porad, które mogą sprawić, że nasza nieruchomość zostanie sprzedana dużo szybciej i za odpowiednią cenę. Trzeba zapamiętać, że nie trzeba inwestować w nowe meble czy odnawianie kuchni. Wystarczy kilka chwytów, które sprawią, że nasze mieszkanie czy dom staną się dużo bardziej atrakcyjne w oczach potencjalnych kupców.

Jarosław Mikołaj Skoczeń

Emil Chrzanowski

Grupa Emmerson S.A.

Be the first to comment

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Facebook

Google Plus