Nowoczesne biurowce zdominowały polskie miasta

W naszym kraju od kilku lat możemy zaobserwować prawdziwy boom na budowę powierzchni biurowych. Idąc za zachodnimi trendami, polscy przedsiębiorcy coraz częściej chcą wynieść pozycję swojej firmy na nowy poziom.

Prestiż góruje nad ceną

Mimo, że ceny powierzchni w renomowanych biurowcach są często kilkukrotnie wyższe od tych w kamienicach czy blokach, chętnych na ich wynajem nie brakuje.

Klienci lub partnerzy biznesowi coraz częściej wybierają firmy, których siedziby ulokowane są w nowoczesnych biurowcach. Powszechnie panuje przeświadczenie, że dane przedsiębiorstwo ulokowane w prestiżowej lokalizacji jest dużo atrakcyjniejszym partnerem niż firmy, których siedziby znajdują się w starszych budynkach czy mieszkaniach– podkreśla Emil Chrzanowski z Emmerson Realty.

Idąc tym tropem, co tak właściwie może zyskać przedsiębiorca przeprowadzając się do luksusowego biurowca:

Pierwszą, zauważalną korzyścią jest wymieniony powyżej prestiż firmy. Jest to bardzo ważne, jeżeli mamy firmę, która powinna budzić zaufanie wśród  potencjalnych klientów. Dodać należy, że przed przenosinami, powinno się  zaczerpnąć informacji kto wcześniej wynajmował dane powierzchnie, tak żeby dana lokalizacja nie kojarzyła się z firmą, która naruszyła zaufanie klientów lub taką, której działalność budzi niesmak, wśród opinii publicznej.

Drugim plusem, dla którego warto jest zainwestować w siedzibę swojej firmy jest jej lokalizacja. Coraz częściej bowiem  deweloperzy, zajmujący się budową biurowców zdają sobie sprawę, że aby dana inwestycja była atrakcyjna dla najemców musi znajdować się w miejscu, do którego łatwo dojechać.

Kolejną kwestią, jest wysoki standard nowoczesnych biurowców. Zastosowane rozwiązania techniczne dotyczące  komfortu i efektywności pracy (np. klimatyzacja, wentylacja mechaniczna, efektywny układ funkcjonalny powierzchni, dowolność aranżacji powierzchni) sprawiają, że firmy coraz chętniej wybierają nowoczesne biurowce na swoje siedziby. Dotyczy to zarówno dużych firm międzynarodowych jak i coraz częściej firm lokalnych.

SONY DSC

Największą szansę na udaną komercjalizację mają biurowce położone w dobrze skomunikowanej lokalizacji. Jest to bardzo ważne, aby najemcy i ich klienci nie męczyli się dojeżdżając do siedziby firmy. Ważnym czynnikiem jest szczególnie w Krakowie możliwość dojazdu liniami tramwajowymi.  Bardzo dobrym przykładem jest obiekt – Centrum Biznesu Brama Bronowicka w Krakowie. Lokalizacja biurowca, który znajduje się u zbiegu ulic Armii Krajowej oraz Bronowickiej gwarantuje również doskonałe połączenie z autostradą i obwodnicą Krakowa oraz z lotniskiem w Balicach. Biurowiec ma więc wszystkie cechy idealnego miejsca na siedzibę firmy- informuje Tomasz Skrzypek z krakowskiego Działu Nieruchomości Komercyjnych firmy Emmerson.

Dodatkowo z usług firmy bardzo często i chętnie korzystają klienci sąsiadujących z nią przedsiębiorstw. Lepiej jest bowiem załatwić wszystkie sprawy w jednym miejscu, niż jeździć po całym mieście w poszukiwaniu odpowiedniej instytucji. Jest to więc reklama, na którą właściciel firmy nie musi wydać ani złotówki.

W stolicy biurowce…jak grzyby po deszczu

Warsaw spire

W stolicy liczba inwestycji biurowych rośnie w zastraszającym tempie. Na warszawskiej Woli w 2015 roku ma zostać ukończony projekt ogromnego kompleksu biurowego o nazwie Warsaw Spire . Około 100 tys. metrów kwadratowych  ma zasilić warszawski (i tak już największy) rynek powierzchni biurowych pod wynajem. Dodatkowo oprócz ogromnej liczby biur, na kompleksie znajdować się ma otwarta, także dla mieszkańców stolicy strefa rekreacyjna. Na starannie zagospodarowanym zielenią patio mieszkańcy oraz pracownicy, będą mogli zyskać chwilę wytchnienia na świeżym powietrzu wśród fontann lub zjeść coś pożywnego w licznych restauracjach na parterze biurowca. Będzie więc to unikalny projekt, w którym po godzinach pracownicy będą mogli skorzystać z licznych atrakcji.

Centra biurowe coraz rzadziej stają się miejscami służącymi tylko do pracy. Bogata infrastruktura mająca zapewnić atrakcje oraz wypoczynek dla pracowników powoli staje się standardem.

Jarosław Mikołaj Skoczeń

Be the first to comment

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Facebook

Google Plus