płock

Posted On 25 lipca 2017 By In Finanse And 230 Views

Sprzedaż domu lub mieszkania – co zrobić, by zakończyła się sukcesem?

Na portalach nieruchomościowych możemy znaleźć bardzo dużo ofert sprzedaży mieszkań i domów. Jednak dlaczego tak wiele z nich znajduje się tam od kilku miesięcy, a nawet lat? Jedną z przyczyn może być brak doświadczenia lub wiedzy sprzedających, jak najlepiej zachęcić klienta do kupna właśnie naszej nieruchomości. W tym artykule będziemy chcieli pokazać, w jak szybki i łatwy sposób możemy zwiększyć zainteresowanie naszym domem lub mieszkaniem wśród potencjalnych nabywców.

Wiele osób przystępując do sprzedaży mieszkań, specjalnie się do tego nie przygotowuje. Nawet piękne i zadbane mieszkanie trudno jednak  sprzedać, jeśli nie będzie  ono odpowiednio wypromowane. W dzisiejszych czasach możemy zauważyć  bardzo dużą konkurencję w każdej branży – w tej także jej nie brakuje. Minęło sporo czasu, od okresu w którym ludzie kupowali wszystko, na co było ich stać i czego potrzebowali w danym momencie. Aktualnie trzeba intensywnie zabiegać o klienta, aby sprzedać swój produkt.

Popraw jego wygląd

W pierwszej kolejności zadbaj o usunięcie wszelkich drobnych usterek i awarii. W przypadku zniszczonych już ścian – warto kupić farbę i odświeżyć ich wygląd. Nie potrzeba do tego dużo wysiłku, a może w sporej mierze odmienić nasze mieszkanie. Nie zapominajmy także o starannym wysprzątaniu każdego kąta. Dodatkową rolę będzie pełniła dekoracja wnętrz, czy też dbałe ułożenie przedmiotów. Będzie to symbol estetyki, który wiele osób sobie ceni.

Następnie pamiętajmy o wyraźnych i ładnych zdjęciach, które będą „przyciągały oko” przeglądających ogłoszenia. W przypadku gdy nie mamy odpowiedniego sprzętu, bądź najzwyczajniej nie potrafimy zrobić zdjęć na wysokim poziomie, powinniśmy pomyśleć nad inną opcją. Agata Polińska z serwisu Otodom.pl nadmienia, iż opłaca się wynająć fotografa, który się tym zajmie. Jest to koszt około 200 – 300 zł, a dzięki temu możemy w dużej mierze zwiększyć poziom zainteresowania wśród potencjalnych klientów. Poza tym – podkreśla Agata Polińska – jest to drobny wydatek, w porównaniu do sumy, którą chcemy otrzymać za naszą nieruchomość.

Skuteczny marketing

Po tak gruntownym przygotowaniu naszego mieszkania lub domu, powinniśmy teraz dodać ogłoszenie na portalach związanych z nieruchomościami. Nasze profesjonalne zdjęcia i starannie wyszykowane lokum będą przykuwały sporą uwagę. Jednak nie zapominajmy także o krótkim opisie, który będzie ciekawy i niebanalny. Co więcej, za pomocą mediów społecznościowych możemy ogłosić interesującą promocję. Ludzie zawsze wypatrywali i nadal wypatrują okazji, aby kupić jakiś produkt taniej bądź taki, który będzie przygotowany specjalnie dla nich.

Nasza oferta widnieje na portalu nieruchomościowym jako wspaniała okazja. Dzwoni do nas zainteresowana osoba. Pamiętajmy o dobrym kontakcie i odpowiednim przygotowaniu się do rozmowy. Powinniśmy potrafić wskazać wszystkie zalety, możliwości i udogodnienia związane z zamieszkaniem w oferowanym przez nas lokum. W razie ewentualnych pytań o zauważalne wady nieruchomości, warto przygotować sobie jakieś kontrargumenty, bądź wskazanie potencjalnemu klientowi rozwiązanie danego problemu.

Niestety wiele osób przystępując do sprzedaży nie zabiera się do tego zbyt poważnie. Robiąc kilka przeciętnych zdjęć, niedbale opisując nieruchomość i wystawiając ogłoszenie na „pierwszy z brzegu” portal popełniamy duże błędy. Niektórzy jednak myślą, że to wystarczy, aby „samo się sprzedało”. Niestety w rzeczywistości tak nie jest. Na domiar złego, jeśli nasze mieszkanie lub dom nie spotka się z żadnym zainteresowaniem, wtedy najczęściej obniżamy cenę do znacznie niższego poziomu.

Bardzo wiele zależy zatem od naszego zaangażowania, więc naprawdę warto poświęcić trochę czasu, aby odpowiednio przygotować naszą nieruchomość do sprzedaży. Wtedy szansa, iż sprzedaż naszego domu lub mieszkania zakończy się sukcesem zdecydowanie wzrośnie.

Aleksandra Kubicka, serwis Otodom.pl

Jarosław Mikołaj Skoczeń, Grupa Emmerson S.A.

Tags : , , ,

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *