Szczypta chęci, zaangażowania i kreatywności, a nasze mieszkanie zmieni się w obiekt pożądania!

To normalne, że czasami zwyczajnie nie wiemy jak się do czegoś zabrać, od czego zacząć. Rada jest prosta ”take it easy”, czyli spokojnie, ze wszystkim można sobie poradzić, tylko trzeba odpowiednio zarządzać swoim czasem, wiedzą oraz informacjami w Internecie…

Wiele osób posiada mieszkania, które stoją opuszczone i zaniedbane (a kto wie, może wśród tych osób jesteśmy i my). Podstawowe pytanie jakie pojawia się w naszych głowach, to: Dlaczego nic z tym nie zrobimy?! Przecież dzięki takiej opcji moglibyśmy miesięcznie otrzymywać dodatkowy zastrzyk gotówki. Otóż odpowiedź jest bardzo prosta. Żyjemy w wiecznym pędzie, czasami nie mamy czasu nawet żeby zastanowić się nad własnym życiem, nad jakimiś innymi możliwościami rozwoju. Gdy już wygospodarujemy godzinę dla siebie, to z pewnością nie chcemy jej przeznaczać na kolejne analizy związane z naszą pracą etc. Wśród społeczeństwa są i takie jednostki, które nie dostrzegają pewnych możliwości zysku, tak się dzieje chociażby z osobami, które posiadają swoje mieszkania (które zakupili przed laty do celów wynajmu i dodatkowego zarobku), jednak po wyprowadzce poprzedniego lokatora przez miesiąc nie mogą znaleźć odpowiedniego kandydata, ponieważ albo nikt się nie zgłasza albo nam właścicielowi nie odpowiadają osoby zainteresowane.

Brak czasu to tylko wymówka

Właściciel nieruchomości, który nie ma czasu żeby zająć się SWOIM mieszkaniem, a co za tym idzie kolejnym źródłem przychodów? Dodatkowo płacący za utrzymanie tego mieszkania, czyli opłaty związane amortyzacją? Brak czasu to tylko wymówka, ponieważ dzień składa się z 24 godzin, w tym ok. 7 godzin dorosły człowiek potrzebuje na senne marzenia, średnio ok. 8 godzin oddaje się porywającej pracy, pozostałe 9 godzin pozostaje dla rodziny, dzieci, domu, czy siebie (bo w końcu trzeba zregenerować siły). Nie możemy jednak powiedzieć, że w ciągu całego dnia nie znajdziemy chociaż 15 minut na zastanowienie się jak napisać poprawne ogłoszenie, czy jakimi kryteriami sugeruje się klient podczas poszukiwań mieszkania. Niestety człowiek z zasady jest leniuszkiem, który czasami woli dłużej poleżeć w swoim łóżku, tłumacząc się, iż budzik po prostu nie zadzwonił albo, że każdy ma prawo czasami zaspać- zdarza się. Zdając sobie jednak sprawę z tego, że to nieprawda, ale zawsze lepiej mieć nawet najgłupszą wymówkę niż pozostać w moralnym zakłopotaniu. Często jednak takie działanie nie wynika z braku czasu, ale z poczucia niewiedzy na dany temat, bądź unikania problemów.

Oczywiście każdemu zdarza się w ten sposób postępować, bo w końcu nie jesteśmy świętymi, latającymi duszkami. To normalne, że czasami zwyczajnie nie wiemy jak się do czegoś zabrać, od czego zacząć. Rada jest prosta ”take it easy”, czyli spokojnie, ze wszystkim można sobie poradzić, tylko trzeba odpowiednio zarządzać swoim czasem, wiedzą oraz informacjami w Internecie.

”Take it easy”

Najważniejsze jest to, aby w sposób umiejętny organizować sobie czas, ponieważ dzięki temu nie będziemy mieli problemu ze znalezieniem chociażby 15 minut na dodatkowe działania.

Zacznijmy od początku…obudź w sobie kreatywność!

Po pierwsze chcąc sprzedać mieszkanie musimy je odpowiednio przygotować, aby potencjalni klienci nie wystraszyli się panującego bezkrólewia w ”świecie przedmiotów”. W tym celu warto poczytać o Home Staging’u. Kiedy klient widzi przeciętnie zaaranżowane mieszkanie, zaczynają tworzyć się w jego wyobraźni obrazy dotyczące remontu, aranżacji, KOSZTÓW, problemów, zaangażowania, czasu! Po takiej wizualizacji jego chęci do zakupu, bądź wynajęcia danego mieszkania diametralnie spadają. Dlatego warto jest zapobiec takim niesfornym obrazkom w głowie naszego zainteresowanego i naprawdę niedużym kosztem zrobić coś z niczego, czasami wystarczy pomalowanie ścian i umiejętne przemeblowanie. W końcu najważniejsze jest pierwsze kilka sekund.

Krok drugi…zdjęcie niczym od fotografa

Gdy nasze mieszkanie nabrało świeżego, ciekawego i estetycznego wyglądu należy zająć się zrobieniem zdjęć, w taki sposób, aby ukazały one cały potencjał nieruchomości

np. podczas słonecznego dnia. Zdjęcie to podstawa, gdyż w pierwszej chwili, nasze oczy kierują się właśnie w stronę czegoś, co kolorowe, a nie w stronę jednolitego tekstu.

Krok trzeci…opis na 5 z plusem!

Umiejętnie zredagowany opis mieszkania, co nie oznacza, że im więcej tym lepiej, przeciwnie:

-przyciągający uwagę tytuł

-treści nie może być zbyt wiele

-tylko istotne informacje (te najważniejsze podkreślone, bądź pogrubione)

-najlepiej od myślników, gdyż tekst będzie bardziej czytelny i przejrzysty

-odpowiednia hierarchia (informacje najistotniejsze na początku)

-zdecydowane podkreślenie zalet mieszkania, jeżeli np. znajduje się w doskonałej lokalizacji, bądź jest urządzone w nowoczesnym stylu to warto zwrócić uwagę klienta na te walory!

-na koniec można dodać: Jestem otwartym i skorym do pomocy właścicielem mieszkania, a więc z pewnością się dogadamy! Gwarantuję satysfakcję i zadowolenie!- nigdy nie zaszkodzi, a wręcz może rozwiać wątpliwości.

Krok czwarty…dobór narzędzi!

Doskonale, nasza oferta przykuwa uwagę i zachęca odbiorcę… żeby jednak odbiorca ten, miał możliwość odnalezienia naszego ogłoszenia, należy skorzystać z dobroci Internetu. Istnieje bardzo wiele portali zajmujących się właśnie takimi transakcjami. Gdy nasza ciekawość nie została jeszcze w pełni zaspokojona, możemy poczytać wypowiedzi forumowiczów np. Gdzie wystawić mieszkanie? Najlepsze portale sprzedaż/wynajem nieruchomości etc. Inną opcją jest wybranie agencji nieruchomości, która to pomoże odpowiednio wypromować mieszkanie i odnaleźć odpowiedniego kandydata.

Zgodzimy się z tym, że musimy poświęcić temu zagadnieniu trochę czasu, jednak warto! Ze względu na możliwość zaproponowania wyższej ceny, prawdopodobnie skrócony czas oczekiwania- doskonała oferta= wielu zainteresowanych!

A więc do dzieła!

Jarosław Mikołaj Skoczeń

Katarzyna Wojewódzka

Grupa Emmerson S.A.

Be the first to comment

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Facebook

Google Plus